
تحقیقات بازار
تعداد موضوعات خدمت : ۲تحقیقات بازار یکی از اصلی ترین نیازهای شرکت ها پیش از ورود محصول خود به بازار هدف می باشد. تحقیقات بازار، به فرایند جمع آوری و تجزیه و تحلیل هدفمند از اطلاعات در خصوص بازار هدف، رقابت و نیازهای مشتری اطلاق می گردد.
ورود به بازار هدف نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول و تحلیل رفتار مصرفکننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار هدف و سایر پارامترهای تاثیرگذار میباشد. بر همین اساس انجام تحقیقات بازار و تهیه گزارشات مربوطه یکی از اقدامات مهم برای شرکت های تولیدکننده محصول می باشد.
- ورود به هریک از بازارهای صادراتی و بینالمللی نیازمند دسترسی و تحلیل اطلاعات بروز و مدون از بازارهای هدف است. تدوین استراتژی ورود به بازار، قیمتگذاری محصول، تحلیل رقبا، بخشبندی رقبا، ارزیابی الگوی مصرفکنندگان و همچنین سیستمهای فروش در بازار هدف برای هریک از محصولات دانشبنیان جهت صادرات موفق است. تهیه گزارشات تحقیقات بازار بینالمللی یکی از بهترین ابزارهای دستیابی به این اطلاعات و همچنین تدوین برنامه صادراتی کارا است. به همین منظور و با هدف ورود محصولات شرکتهای دانشبنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینههای تهیه این گزاراشات از طریق کارگزاران خبره این حوزه، به شرکتهای دانشبنیان پرداخت میشود.
- دریافت خدمات بازاریابی بسته به نیاز و هدف از فعالیت بازاریابی می تواند شامل موارد زیر (و نه محدود به این موارد) باشد: - اجاره قفسه از فروشگاه های زنجیرهای معتبر و عرضه محصول برای ارزیابی میزان استقبال برای مدت 3 ماه جهت تست و ارزیابی - جذب و عقد قرارداد با ویزیتور محلی در کشور هدف برای مدت 3 ماه جهت تست و ارزیابی - عقد قرارداد با شرکت محلی بازاریابی برای مدت 3 ماه جهت تست و ارزیابی حمایت کریدور از هزینه های اخذ خدمات موضوع ماده یک، پرداخت 70 % هزینه های فعالیت های بازاریابی تا سقف 500 میلیون ریال به صورت بلاعوض می باشد.
اخبار مرتبط
آرشیو اخبار
-
فراخوان جذب کارگزار طراحی و ایجاد ساختار بازاریابی برای شرکتهای دارای تاییدیه نانومقیاس
(۱۳۹۶/۰۹/۲۵) -
برنامه جامع توسعهی کسب و کارهای دانش بنیان ـ تحقیقات بازار
(۱۳۹۶/۰۳/۰۸) -
در واحد تجاریسازی کریدورانجام شد: بررسی بازار کاربردهای پلاسما در صنایع مختلف
(۱۳۹۵/۱۲/۲۰)واحد توسعه خدمات تجاریسازی موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور خدمات فناوری) به بررسی ظرفیتها و پتانسیل بازار فناوری پلاسما در حوزههای مختلف صنعتی میپردازد.
مقالات مرتبط
آرشیو مقالات
-
به ممیزی بازاریابی نیاز دارید!
جهان کنونی همچون دهکدهای است، که بازار یکپارچهاش در سرتاسر قارهها گسترش یافته است. در چنین شرایطی آشنایی سنجیده و علمی با بازارهای گوناگون از یک سو و از سوی دیگر شناخت توانمندیها و کاستیهای هر سازمان، شرط بقا و ادامهی حیات سازمانهاست. از این رو هر سازمانی باید از شناخت خود، حرکت را آغاز کرده و در این مسیر به شناخت و درک نیازهای آشکار و ... -
نمونههای موفق و ناموفق در توسعه بازار
برنامهریزی استراتژیک برای توسعهی بازار، سعی در تطبیق فرصتها با منابع شرکت و اهدافش دارد؛ حتی اگر نتواند فرصت توسعهی ناگهانی را ایجاد کند. شرکت سعی در ایجاد مزیت رقابتی جهت افزایش سود یا بقا را در دستور کار خود دارد. امروزه یکی از مهمترین چالشها توجه به جنبههای جذب، ارتباط و حفظ مشتری است. افزایش ظرفیتهای تولید، پیشرفت تکنولوژی، تنوع شدی ... -
اهمیت تحقیقات بازار بینالملل، برای کسب و کارهای جدید
موضوع تحقیقات در مورد بازار بینالملل، قبل از ورود به آن را هرگز نباید دستکم گرفت. بسیاری از کسب و کارهای جدید به دلیل انجام منظم این امر به درک بالایی از بازار رسیدهاند و این موضوع باعث تضمین موفقیت و عمر طولانی حضور آنها در بازار شده است. درک بازار و نگاه واقع بینانه به شرایط موجود، سادهترین راه برای کارآفرینان است تا موقعیت خود را در ب ...